weekend 34

nos, nem vagyok menthetetlen, pénteken sikerült Péternek rávennie, hogy legalább egy kicsit foglalkozzunk aikidoval, úgyhogy botoztunk egy órát...

aug. 23. szombat
kettlebell instruktori előkészítő 2.
az előzővel azonos arcok, snatch teszt miatti bizonytalanság mindenkinél stb.
az érdekes részek itt meg itt

most első alkalommal fogtam két bogyót egyszerre a kezembe (nem edzés, de azért némi gyakorlás volt az előkészítőn), otthon felbuzdulva délután csináltam még pár felemás seesaw press-t...
24/16 kg (körönként cserélve, melyik kézben a könnyebb súly) 10/10 x2, 5/5 x4
(tehát 20/20 db. 24-gyel, és 20/20 db. 16-tal) - izgalmasabb, mint hittem

aug. 24. vasárnap
vízipóló olimpiai győzelem

nálam meg snatch teszt, 24 kg max: 16/23 (b/j)
ez ugye 39 db., hiányzik még egy kevés a 64-hez... úgy számoltam, ha eldobásig csinálom, van még bennem 2-3 db.
nos, jó megoldás lenne, ha pl. nőne még egy kezem, de ennél talán egyszerűbb lesz emelni a darabszámokat... nem szívesen fejleszteném magam féloldalasan, de erre is hajlandó vagyok... a terv a héten háromszor a 13/13 ismétlés 4 sorozat (esetleg 5), újratesztelés vasárnap... továbbiak a fejlődés függvényében... (steve freides rulez)
(a nagyobb súllyal való nyomásokat sajnos nem tudom megvalósítani - tanácsolta Lakatos Péter RKCII, marad a 24 kg MP, swingelni meg ami a csövön kifér... viszont sikerült hasznosítanom a technikai tanácsot, és 'eldobós' snatchet csinálni, mint ahogy a 16 kg-val ment...)
kicsit megnyugodtam, mivel a bandázsolás segített, igaz lényegesen több ragasztót kellett magamra tekernem, de egy tesztet mindenképp ki fogok bírni... (KPT-t idézem: csinálj 64-et jobb kézzel, oszt nem lesz gond a ballal...)
a három napos irtást meg fejben kibírom (hacsak nem jack bauer lesz a csopivezetőm) testileg meg érjen majd akkor a sokk, minek kínozzam magam már előre is :) (ez itt egy vicc!)
(1. kyu-s vizsgámra készültemben kimentem futni a szigetre, bármennyire utálok is futni, gyorsan le is ment két kör, elégedett is voltam, aztán másnaptól egy hétig alig bírtam járni...)

ha már rengeteg anyagot eltekertem a bal kezemre, csináltam még vele pár snatch-t, míg jobb kézre nyomásokat (24 kg):
10 snatch bal / 6 MP jobb - két kör
aztán jobbra betettem pár egykezes swinget a móka kedvéért, (a második körben el is fogyott a szusz rendesen)
10 snatch bal / 10 swing + 6 MP jobb - három kör

terveztem estére még egy blokkot, pár perc TGU-t, de ez sajnos elmaradt...

üdv.

6 megjegyzés:

KPT írta...

Pfff, ez elég tömör lett. Péter írásai inspirálóak, és feltétlenül megfontolom, amiket tanácsol. Kicsit zavar ez a nagy oroszbarátság, de lehet, hogy félreértettem vmit. A bandázsról annyit, h kb. hasonlóan próbálkoztam, de nem volt az igazi, mert felpöndörödött a széle, és összeragasztózta a fogantyút, ami nem kifejezetten jó...Majd kipróbálom ismét. A program, amit leírtál, nagyon tömény volt egy olvasatra. Neki kell ülnöm még1x! Azt veszem észre, hogy egyre összetettebb, bonyolultabb dolgokat csinálsz az instr-i óta. Szerinted nem lenn hatékonyabb egyszerű, de nagy ismétlésszámú gyakorlatsorokat összeállítani? Kérdezem ezt az ETK brutálprimitívre lehúzott edzésmódszere alapján.

babzsak írta...

olvasd el újra, semmi másról nincs szó, mint hogy a jobb kezem nem tekertem be, ezért azzal nem snatcheltem, hanem kipótoltam mással. mivel magas ismétlésszámú snatchre készülök, a gyakorlás is magas ismétlésszámú snatch lesz. az, hogy ez esetemben bal kézre 13, jobbra 18 db-ot jelent 24 kgmal, szomorú tudom... kénytelen vagyok ennek alárendelni most az edzéseim, rövid az idő... szívesen nyomnék többet (akár 32 kg-is - ha csak lábbal lökős egyeket is...), ha visszanézed az elmúlt egy hónapban csak a swing, a press meg a snatch...

babzsak írta...

ha ismétlésszám alatt volument értesz, igazat kell adjak, az edzéseim talán túl rövidek (pl. a csak VO2max edzés)...
azért a 13/13 as snatch 5 körben már 130, ami az elvárt 64 duplája, és szerintem már ideális mennyiség (persze itt és most, csak nekem - feledkezzünk meg kicsit az 500-akat snatchelő srácokról...)

a legbonyolultabb edzéseim a BJ sorok voltak, ezeket átbeszéltük múltkor...
valószínűleg csak összezavar téged, hogy 4 hónap elteltével néha már eljátszom a súllyal (ahogy az ETK is javasolja) ;)

babzsak írta...

http://rita-rkc.blogspot.com/2008/08/cstrtk-powered-by-ervin.html

és hol vagyok én ehhez képest?

KPT írta...

Szerintem engem a súlyváltások zavartak össze. (Mert dolgozhatnál csak a nagyobbal, hiszen ha sokat akarsz nyomni...:-)) Amúgy az eldobós snatch az a "törd meg az ívet"?

babzsak írta...

titkon számítottam arra, hogy tudod, két súly van itthon így egyszerre kettőt csak így tudok használni... (ha például két 48-as lenne, azt használnám :))
egyébként az elv egy ideje már:
16 csak a halo-ra, a VO2-re (újdonságokhoz)
24 minden másra...
hogy igazad legyen, a tervet ha nézed, a 24 snatch van benne, hanyagolom a 16-ot... folyt. a köv. posztban...