snatch

nos, messze nem vagyok a snatch mestere, azonban a kényszer arra visz, hogy szinte csak ezzel foglalkozzam (kell írnom hogy snatch teszt?)

tudom én is, hogy ez nem ideális, sokat segítene a vállöv további erősítése (TGU, nagyobb súllyal (32?) press...), de időm véges (csak úgy az egyes edzésekre fordítható, mint a képzésig hátralevő...) és ha sokat akarsz nyomni, sokat kell nyomnod... (kutyaharapást szőrivel, sárkány ellen sárkányfű)

tehát snatch... van forrás, mely szerint a 16 és 24 kg.-os snatch között nincs olyan nagy különbség, de az a gyanúm, hogy ezt a következtetést abból szűrte le emberünk, hogy 16-tal csinál ezret, 24-gyel nyolcszázat...
ezt (16=24) látszott alátámasztani az a gondolat is, hogy a VO2max edzés közelebb visz a snatch teszthez...

az én tapasztalatom azonban az, hogy hiába edzettem/fejlődtem 16 kg-ban egy hónapig, a 24-ben romlást érzek... máshogy is dolgozom a két súllyal...

hétvégén volt alkalmunk erről beszélni LP RKC II.-vel :), rávilágított, hogy a 20-24 kg-os VO2max lesz jó nekem... persze ha az 5. percet a mérésnél tudnám: 2 másodpercenként snatch - vagyis 30 db. nem lennék gondban...
illetve hogy azért a snach során, ugye ezek a furcsa fizikai hatások 4x 5x nehezebbé teszik a súlyt, ami azért 40 kg különbséget is jelenthet a két súly között, ezt már érzi a szervezet...

szerintem a kulcs esetemben az idegrendszer (bár nem vagyok ideges típus, bocs), ez nincs hozzászokva a nagyobb terheléshez, le is rakom a 16-ot most, és dolgozom 24-gyel...

technikailag:
a 24-est kímélendő a tenyerem spirális mozdulattal engedtem lefelé, lent a két láb között pedig a hüvelykujj mutatott hátra, mint az ismert clean variációnál... (bonyolult?) így próbáltam elérni, hogy ne forogjon a súly a bőrömet lenyúzva... ennek hátránya, hogy kevesebb a lendület, vagyis több a befektetendő energia...
a 16-tal nem okoz gondot a fej fölül előre megindítani a súlyt (csuklóból átforgatni előre), nagy ívben csapni hátra... és ezt kéne 24-gyel is...

tehát menjen a súly előre, maradjon mégis ép a tenyér... az egyik véglet, szorítod mint állat, és ez jó, csak hamarabb fárad az alkar (ami nem lenne baj, de minden elvvel ellentétben most mennyiségre gyúrunk). vagy (és ezért a mondatért született a poszt, olvastál annyit KPT) szinte elengeded, csak kíséred le... ennek a szépsége az, hogy meg kell fogni a végén, tehát nem pihenő ez sem :)

szóval előredobós, elkapós...

üdv.

ps. persze csak a végén kerestem videót, és íme, kiderült hiába tépem a szám... ott van minden... ajánlom a kommentek elolvasását is, ott is erről van szó...

5 megjegyzés:

Adri írta...

Menni fog a spirális mozdulattal is a snatch-teszt, csak tényleg félre kell most már tenni a 16-ost. Biztosabb, ha lassabban engeded le, és még véletlenül sem adsz esélyt a fül kicsúszásának.

Ricsi

KPT írta...

Ő már csak tudja. (gondolom, a tapasztalat beszél belőle.) Mindenesetre néztem már tecsőn ezt a fajta leengedést, az ismert problémák miatt. Na jóccakát.

babzsak írta...

a tecsővel elgondolkodtattál, és fájt
lehetne ennyi erővel DuRohr is...

KPT írta...

Nade mi magyarok vagyunk. Mellesleg azon még mindig gondolkodnál...:-)

babzsak írta...

mi mogyorók...
mivel két nyelven feliratozzuk a rajzokat, egész jó lettem a német szótöredékek felismerésében... (emlékszel még a lépésmentes- csúszásgátlós ügyre?)
másrészt bemutatkoztam már neked? :)