Ezek a lányok minden( köztes súly)t maguknak akarnak

Az előző bejegyzés után FB kommentben jól megkaptam, hogy a köztes méretű kettlebell súlyzók (20, 28, 36, 44) akkor mind a lányokhoz tartoznak, ugye? Mondhatnám, hogy értem én a viccet, csak nem szeretem, de sajnos általában nem is értem! ;)

Az viszont igaz, hogy a lányok és asszonyok a súlyzókból (is) többet érdemelnek! Miért?
Azon egyszerű oknál fogva, mivel a lányok alsó és felsőtest ereje nagyobb különbséget mutat, mint a fiuké.

Természetesen a teljes test dolgozik állandóan. (Ez a kifejezés itt az izolációs gyakorlatok ellentéte!)
Vagyis a teljes kinetikus láncot egyben használjuk (állva dolgozunk, nem pedig ülve), így az alsó test mindig kisegíti a felsőtestet. Azonban ez elvezet még egy problémához, ennek az erőnek az átadásához.
Ahogy a fiuknál 90%ban a csípő és/vagy váll mobilitása, úgy a lányoknál ugyanilyen arányban a törzs ereje lesz a probléma. Ez pedig egyben korrumpálja a lábak erejének továbbítását is.

Tehát egy fiú a lendítéseiben és nyomásaiban használhat akár azonos súlyzót is, így az órát egy-két kettlebellel végig sunnyogva. A lányoknak már az alapgyakorlatok során is három-négy gömböc használatára lehet szükségük. Ez pedig annyit jelent, hogy már megint többet kapnak a pénzükért, hiszen nekik két kör farmer walkkal kezdődik az óra! :)


Végezetül pedig a húsz kilós súlyzót (vagy az azt használó fiukat) is szeretném (részben) felmenteni. A jelenlegi edzésprogramomban azzal végzem a snatcheket. Ráadásul nem is sokat! :)

Nincsenek megjegyzések: