Az én edzésem a te bemelegítésed!

Kevés dolog bosszant fel nagyon, de mások edzésmunkájának leszólása ezek közé tartozik. Nem csak arról van szó, hogy mindenkinek szíve-joga azzal tölteni idejét amivel szeretné - és ha ez mozgás én csak örülök -, de gyakran minden háttér információt nélkülözve tudjuk mondani, hogy "ez hülyeség".

Néha persze az.


A képre nézve persze megint csak felmerül,  mit tudunk mi a pajzsmirigy túl-, alul- stb. működésről az adott esetben? És így tovább...

De nagy kanyarokkal akkor végül csak eljutok oda, amiről írni akartam: a bemelegítéshez. (Talán.)

Addig is még megemlítem, hogy a cím nem csak arra szolgált, hogy betehessem a fenti képet. Hanem hogy feltegyem a kérdést, mit vársz a bemelegítésedtől? Optimális ízületi mozgékonyságot, stabilitást, idegrendszeri frissességet, valamennyi rehabot és némi felpörgetést?

Egyrészt akkor jó úton jársz, másrészt ekkor mondhatom, hogy én kb. ennyit várok egy edzésemtől. Mostanra kezdem felismerni, hogy az átlagosnál valamivel törékenyebb (lélek) alkat vagyok. Persze ebben segített a kor és az "edzéssel" töltött pár év is - különösebb sírás nélkül. Képes vagyok ébredés után mobilitási gyakorlatok nélkül bekötni a cipőfűzöm, sőt egyszerűbb erőgyakorlatok sem igényelnek pár órás rákészülést. Nem mindenki van ezzel így!

Mégis, a mozgással és kiemelten a mozgásjavítással való foglalkozásnak a legnagyobb hatása a közérzetemre van. Szerintem nem csak én lennék nagy bajban, ha túl kéne mozognom a rossz diétámat. Van aki szerint ez utóbbi lehetséges egyáltalán?

Nincsenek megjegyzések: