A könnyű nap tegnap volt

Tartja a Brutal Challenge jelmondata 2013ban is. :)

Szubjektív beszámoló röviden:

Kellően korán kiértünk Arnolddal, de hiába vártam emberünkre annyit, hogy a második körbe csússzunk, befogyott 80 kiló alá, így külön sorra kerültünk. (Nem vetkőztem neki a mérlegelésnek, így nadrágban, pulcsiban mértek 92 kilónak.)


Az öt gyakorlat kötött sorrendben került végrehajtásra, a kiindulópontot véletlenszerűen húzva - nekem a dupla bicepsz jutott. Alaptermészetemnek megfelelően nem örültem, de jól jött ez ki végül. Rögtön (három óra várakozás után) a legkevésbé gyakorolt feladaton túlestem és a leginkább ismerttel fejezhettem be.


Minden állomáson 12 ismétlést hajtottam végre, sikertelen ismétlések nélkül.

Dupla bicepsz - 30,5 kg (az eddig sosem látott francia(?) rúddal, nem volt maximum, de épp elég)
Guggolás - 90 kg - ez rendkívül sokat kivett, mert nagyon hajtott a bíró*, egyetlen melegítő sorozat fért bele 60 kilóval, így ez max lett. Optimálisabb felvezetéssel ez könnyebben ment volna.
Fekvenyomás - 75 kg - a fentiek után és a vállamat kímélendő egy biztonsági kört mentem érintős stílusban, itt maradt még a bankban
Nyomás ülve - 50 kg - szégyen, hogy mennyire gyenge a nyomásom (kettlebellel is), ez bőven max volt.
Elemelés - 110 kg - itt is egy kockázatmentes súlyra mentem rá, viszont bár eddigre kicsit eléheztem (majd két órája ment a móka) úgy érzem jó technikával sikerült befejezni a játékot (lásd videó).

*bíráskodás - az erőemelő bírók nagyon jó benyomást tettek rám, szigorú, viszont következetes értékeléseket láttam, volt több érvénytelennek ítélt kísérlet is - és ezek tényleg azok voltak. A Brutal Nutritionos srácok is jók voltak, rajtuk láttam bizonytalanságot néha, de a rendezvény céljának megfelelő komolyságú munkát végeztek.

Ekkora súlyokkal már edzéskörülmények közt végigmentem a soron, de legalább ezeket tartani tudtam itt is. Most érzem a késztetést, hogy a nagy gyakorlatokban fejlődve nekimenjek az 5000 kilónak jövőre.

Találkoztam a helyszínen még Bajzáth Atival, akin mindig elcsodálkozom, hogy mennyire erős legény. Megint hatvan kiló alatt mérlegelt és 3465 kilót mozgatott meg. Persze a 2010es RKC2 vizsgán a 24 kilós 100 snatch kísérlete után nem is vártam mást!

Kisitók Jucit láttam még a tömegben reggel, de aztán elveszett a tömegben. (Szándékosan nem akartam figyelni az első kör versenyzőit, nagyon fárasztó lett volna mindenki gyakorlatait végigizgulni...) Aztán FBon úgy láttam, meglett az ezüst, gratulálok!

Szóval itt tartok most és ezzel elégedett is vagyok. Főként mert az aktuális sérüléseket sikerül egész jól kezelni, pedig van pár - ehhez már elég nagy az eszköztár. Az hogy a nyolcas csapatunkban volt 190 kilóba guggolás és 180as elemelés is 12 pedig kellően motiváló iránymutatás!

A szervezők kihozták a lehető legtöbbet a tulajdonképpen táplálékkiegészítő reklámrendezvényből, ezen az alapfunkción messze túlmutató jó hangulatú közösségi szórakozás kerekedett belőle.

Bátran ajánlom mindenkinek és gratulálok minden résztvevőnek. Köszönöm a szervezőknek a befektetett energiát és felkészülési partneremnek, hogy belerángatott a dologba!

 

4 megjegyzés:

J ügynök írta...

Köszönöm, én is gratulálok Neked! :)

Zsolti írta...

Gratula Albert!

A 7. isméléstől nagyon szép a forma, előtte csak szép. :) Gyúrunk vazze? :)

Zsolti

babzsak írta...

Köszönöm.

Arnold írta...

Albert, köszönöm szépen a felkészülés alatt nyújtott rengeteg szakmai jó tanácsot és támogatást! :)
(Ja, és persze, hogy megelőztél nekem egy komoly bicepsz-sérülést és megoldottad a hátfájásomat.)